Algemeen

In het algemene nieuws verschijnen nieuwsberichten voor alle takken, aankondigingen van evenementen en externe communicaties.

Scouting in coronatijden

Scouting in coronatijden

Eindelijk! Na lang wachten kregen we dan toch groen licht voor de opstart van het nieuwe scoutsjaar. Wij heten jullie dan ook graag welkom op onze stardag, die zal doorgaan op 13 september 2020! Om het scoutsjaar zo coronaproof mogelijk te laten verlopen hanteren wij enkele maatregelen. Wij vragen hiervoor aan jullie, ouders en leden, een extra inspanning. Zo zal er onder andere voor élke vergadering dienen ingeschreven te worden. Ook zullen vergaderingen zowel vrijdag, zaterdag als zondag gepland worden en dit op verschillende uren (meer info volgt). In dit bericht vinden jullie alvast alle informatie omtrent de startdag.
 
 
< Wat in orde brengen VOOR de startdag (13/09)? >
 
 
–> Nieuwe leden:
Stap 1: Nieuw(e) lid/leden dienen zich in te schrijven voor het nieuwe scoutsjaar via volgende link https://forms.gle/WKqfLm3sm4CUD7TJ9
Opgelet: Dit formulier invullen is verplicht, maar geldt niet als definitieve inschrijving. Na 3 proefvergaderingen volgt de officiële inschrijving.
Stap 2: Via volgende link PER TAK laten weten of het nieuwe lid aanwezig zal zijn op de startdag. Deadline voorinschrijving 11/09 om 23u59.
Wolfjes:
Bevers:
Jong – Givers:
Givers:
Jins:
 
 
–>Huidige leden:
Stap 1: Via de voorinschrijflink (zie tabel boven) laten weten of het lid aanwezig zal zijn op de startdag. Deadline voorinschrijving 11/09 om 23u59.
Stap 2: Indien jullie lid niet meer zal deelnemen aan komend scoutsjaar, gelieve dit te laten weten via mail. Opgelet: Jullie dienen enkel in te schrijven voor de aanwezigheid op de startdag, NIET voor het nieuwe scoutsjaar.
 
 
< Hoe zal de startdag praktisch verlopen? >
– Er zal tijdens de startdag gewerkt worden met verschillende bubbels. Dit betekent dat er verschillende aankomsturen zijn per bubbel. We willen jullie vragen dit aankomstuur zo goed mogelijk te respecteren. Ook vragen we jullie om het aantal externen te beperken tot 1 persoon. Indien jullie meerdere leden hebben die tot een verschillende bubbel behoren vragen we jullie alsnog de aankomsturen te respecteren en even te wachten.
Kapoenen (1ste – 2de leerjaar) –>13u30 – 13u45
Wolfjes (3de – 4de leerjaar) –> 13u30 – 13u45
Bevers (5de – 6de leerjaar) –> 14u – 14u15
Akabe –> 14u – 14u15
Jong – Givers (1ste – 2de middelbaar) –> 14u15 – 14u30
Givers (3de – 4de middelbaar) –> 14u15 – 14u30
Jins (5de – 6de middelbaar) –> Zie aparte mail
 
Het dragen van een mondmasker bij aankomst is verplicht voor ouders en leden ouder dan 12 jaar. Tijdens de activiteiten mogen leden hun mondmasker afzetten.
– Na aankomst worden jullie begeleid naar de bubbelzone. In deze bubbelzone zal een tafel staan waar jullie zich dienen aan te melden.
– De activiteiten zullen georganiseerd worden per bubbel.
– De startdag eindigt om 17u. De leden kunnen opgehaald worden aan het lokaal van de tak.
– De groepsleiding en leiding staat steeds paraat om op al jullie vragen te antwoorden.
 
 
< Wat met de Jin-BBQ ten voordele van het buitenlandskamp? >
Goed nieuws! De BBQ zal na de startdag doorgaan en dit volledig coronaproof! Hou onze FB pagina zeker in de gaten voor meer info omtrent reservatie,… .
Na startdag zal er een mail verzonden worden waar het praktische verloop van de andere vergaderingen in detail wordt besproken.
Wij willen jullie alvast bedanken voor jullie inzet om er samen een coronproof scoutsjaar van te maken. Indien jullie nog vragen hebben, aarzel dan zeker niet om ons te contacteren!
 
Een stevige elleboog,
De groepsleiding